مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

تراک میکسر

 

تراک میکسر

ماشین بتن کش گردان تراک میکسر نامیده می شوند. این وسیله جهت حمل سریع بتن از کارخانه بتن ساز تا محل بتن ریزی استفاده می شود.از این وسیله برای حمل بتن برای مسافتهای طولانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت گردش تانک آن 4 تا 12 دور در دقیقه می باشد. لوله پمپ هدایت بتن حداکثر از قطعات سه 3 متری تشکیل شده است.

 

موقع استفاده از این وسیله بایستی بتن ساخته شده حداکثر ظرف مدت 90 دقیقه مصرف شود. ضمنا باید دقت نمود موقع تخلیه تراک میکسر از اضافه نمودن هر گونه آب یا سیمان و ... به مخلوط بتن اکیدا خودداری شود چون باعث افت مقاومت بتن خواهد شد و هرگونه تغییر بایستی در طرح اختلاط و در دستگاه بتن ساز انجام گیرد.

 

ماشین آلات تولید و اختلاط بتن

 

آن چه در ساخت بتن حائز اهمیت است آن است که مخلوط بتن حتما باید همگن و یکرنگ باشد و سطوح مصالح سنگی به صورت کامل با دوغاب سیمان آغشته گردد.

مراحل ساخت بتن با ماشین:

پیمانه نمودن شن و ماسه و سیمان / ریختن داخل جام / اختلاط به صورت خشک / اضافه نمودن آب / اختلاط دو باره / حمل به محل مصرف / تخلیه بتن

در این بخش به شرح مختصری از نحوه کارکرد بتونیر و بچینگ پلانت به عنوان ماسین آلات اختلاط بتن, پرداخته شده است.

Description: BT_Startseite_Einsatzbild_504x348.JPG

Description: Concrete-Truck-Mixer-8-10m3-.jpg

Description: concrete-truck-mixer-375560.jpgDescription: F2000_CONCRETE_TRUCK_MIXER_8X4_EUROII.jpgDescription: mikser.jpgDescription: mixtr4.jpg8a17db66-b4b6-4d88-a877-876eb6add585.jpgLarge.jpgDescription: Truck_Mixer.jpgDescription: truck-mixer-concrete-pump-376149.jpgDescription: zzunique-XDES2OSV1mixer_truck.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد