مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

پکیج شوفاژ چیست؟


پکیج شوفاژ چیست؟

گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد.
شاید هنوز هم استفاده از کرسی های ذغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم، ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی رابر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد.
در حال حاضر، پکیج دیواری متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.
عدم اشغال فضای مفید، ایمنی بسیار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری، تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمی گذارد.
راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز، از دیگر عواملی هستند که دستگاههای اجرایی را نیز تشویق به توسعه استفاده از پکیج دیواری می نماید.
پکیج دیواری، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهای معتبر دنیا تایید می گردد، علاوه بر تامین گرمایش داخل خانه یا محل تجاری، از طریق رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را نیز بصورت فوری در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. همچنین ترکیب این دستگاه با کولر گازی از طریق یک کویل آب گرم، می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده مهیا سازد.
استفاده از دودکش مخصوص، کواکسیال (دو جداره) در هنگام نصب پکیج دیواری، این امکان را فراهم می نماید که علاوه بر خروج دود ناشی از کار کرد دستگاه به محیط خارج، هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه نیز از محیط خارج تامین می گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای مصرف کننده فراهم می گردد.

انواع پکیج شوفاژ
1.زمینی
2.دیوای
3.دودکشدار
4.فن دار

مواردی که باید قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج دیواری به آنها توجه شود
1. فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری می باید حد اقل 1 و حد اکثر 3?5 اتمسفر باشد.
2. در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری، بصورت افقی(بیش از 30 سانتی متر) باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.
3. در صورتیکه محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.
4. با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاههای پکیج گرمایشی، حد اکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود 35 متر می باشد.
ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری و زمینی با قدرتی از 20000 تا 50000 وات بر ساعت ساخته میشوند و آنها را مناسب برای واحد های مسکونی از 60 تا 350 متر مربع با ظرفیت های 20 تا 35 هزار وات بر ساعت در نظر میگیرند.
در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازء هر 600 متر ارتفاع اضافی 30% از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته میشود و در نتیجه کلیه ی دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.

علل استفاده پکیج؟

اولا به دلیل داشتن ترموستات از تغییرات ناگهانی دمای آب زمانی که در حمام هستید جلوگیری می کند.

ثانیا اگر شما فضای کافی در پشت بام برای نصب تجهیزات مختلف ندارید پکیج بویلر برای شما بهترین انتخاب است می توانید درون آشپزخانه نیز نصب کنید.

ثالثا اگر شما می خواهید سیستم گرمایشی خود را به روز کنید می توانید از این روش که نصب راحتی هم دارد بهره گیرید.

کارکرد پکیج

اگر درجه حرارت خانه از حد تعیین شده پایین تر آید ترموستات سیگنالی به دیگ ارسال کرده تا آب را برای حرارت مرکزی و رادیاتور گرم کند. در مقابل هر زمان هم اتاق به بالاترین دمای مطلوب رسید فرمان خاموش شدن مشعل دیگ ارسال می گردد.

در آب گرم مصرفی هم به این صورت است که هر زمان کسی شیر آب داغ را باز کرد آب درون بویلر داغ شده و وارد شیر مربوطه می گردد. شیرهای کنترلی در خلاف جهت هم کار می کنند به این ترتیب که آب گرم را یا وارد حرارت مرکزی یا وارد شیر آب گرم می کنند ولی این دو کار را به طور همزمان انجام نمی دهد. پکیج بویلرها نیاز به فشار کافی برای انتقال آب دارند، در صورت پایین بودن فشار آب قطره قطره به مصرف کننده می رسد.

معرفی و کاربرد

پکیج تهویه مطبوع بی نیاز از سیستم موتور خانه مرکزی جهت تامین هوای گرم زمستانی ، هوای خنک تابستانی و آبگرم مصرفی در تمام فصول طراحی وساخته شده است ، پکیج تهویه مطبوع ، هوای گرم زمستانی وهوای خنک تابستانی را بطور یکنواخت از طریق کانال کولر در داخل ساختمان و از طریق سیستم شوفاژ در داخل حمام توزیع می نماید .

مزیتها و قابلیت ها

• کارکرد ایمن، مطمئن و آرام 

• تامین گرمایش مطبوع از طریق عبور آب گرم از مبدل حرارتی 

• تامین هوای خنک مرطوب در تابستان 

• تامین آب گرم مصرفی فراوان در تمام فصول 

• مجهز به سیستم کنترل فشار ودما 

• قابلیت استفاده از ترموستات محیطی 

• مجهز به فیلتر تصفیه هوا 

• سهولت در نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری 

• استقلال هر واحد مسکونی در تامین گرمایش ، سرمایش و آبگرم مصرفی 

• صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی 

• ایجاد شرایط مطلوب و بهداشتی 

• سرعت عمل در گرمایش محیط 

• مجهز به فن سانتریفوژ دارای سیستم کنترل سرعت پیوسته و فشار استاتیک بالا 

• سرویس ونگهداری آسان با حذف تسمه و پولی

نحوه عملکرد

• الف ) زمستان : آب شوفاژ که داخل مبدل حرارتی گاز به آب گرم شده به سمت رادیاتور روی قسمت کولر هدایت می گردد و با روشن شدن فن هوای گرم به داخل ساختمان دمیده می شود ، به محض باز شدن آب مصرفی ، آب شوفاژ به مبدل حرارتی آب به آب جهت گرم کردن آب مصرفی هدایت می گردد و با سرد شدن آب داخل رادیاتور کولر ، فن خاموش می گردد. 

• ب ) تابستان : به محض باز شدن آب مصرفی ، برنر وپمپ روشن و آب شوفاژ به مبدل آب به آب جهت گرم کردن آب مصرفی هدایت می گردد و با بستن آب مصرفی ، پمپ و برنر خاموش می گردد . هوای سرد نیز توسط کولر تهویه مطبوع تامین می گردد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد